25 Ağustos 2012 Cumartesi

Alex'in Kadro Dışı Kalması


Öncelikle şunu belirtmek isterim, ben hiç bir şekilde Alex düşmanı değilim. Kaldı ki olamam da. Senelerce Fenerbahçe'nin kazandığı her başarıda ve dolayısıyla her sevincimde büyük bir payı vardır Alex'in. Benim savunduğum şey hiç bir oyuncunun kulüpten daha büyük olamayacağıdır. 

Hiç bir oyuncunun, özellikle de yaşı belli bir kıvama ermiş ve eski performansından uzak kalan bir oyuncunun, 1 maç oynamadı diye sosyal medya üzerinden teknik direktörüne laf söylemeye ve onu taraftara şikayet etmeye hakkı yoktur.

Aykut Kocaman'ı sevmeyebilirsiniz, iyi hocadır, kötü hocadır. Bu görüşlerinize saygı duyabilirim. Ancak Alex'i kadro dışı bıraktığı için eleştirirseniz, hata yaparsınız. Teknik direktörün de takım üzerinde bir otoritesinin olması gerekli.

Alex bu takıma gelmiş en iyi futbolcudur. Taraftarın da kuşkusuz en çok sevdiği oyuncuydu. Ancak kendisine yakıştıramadığımız hareketlerde bulunarak kendisine duyduğumuz saygıyı zedelemiş bulunmaktadır.

4 yorum:

  1. Alex kendisine duyduğumuz saygıyı zedelemiş falan değildir. Alex halen benim gibi taraftarların gönlündeki yerini koruyor. Hem de daha da kuvvetli biçimde. Kimse takımın başındaki hocanın yaptığı her hareketi savunmak zorunda değil. Otorite haksızsa eleştirilir. Başkanın azarıyla susacak kadar da koyun değiliz. Yanlış yaptığı hareketleri eleştirmek en doğal hakkımızdır. Aykut Kocaman'ın takımın başında 3.senesi hatta 4 . Buna rağmen her sezon başı ilk iş olarak Alex hakkında atıp tutuyor. Ferguson Giggs i 37 yaşında oynatabiliyorken, Totti yıllarca Roma'yı sırtında taşımışken siz neden bahsediyorsunuz ? Siz hangi takımı izliyorsunuz bilmem ama Alex'in olmadığı her maç takım oyun kurma kabızı. Ben bir Fenerbahçe'li olarak takımın oyununu acı ile izliyorum. Antep'e 3 gol atıyoruz ve maçın adamı Mert Günok. Sadece 10 maç veriyorum. 10 maç sonra bakalım takım bu berbat oyunuyla sürünürken siz ne söyleyeceksiniz.

    YanıtlaSil
  2. Burda bahsettiğim şey benim görüşümde olan insanların saygısını zedelemesi. Sizin görüşlerinize de saygı duyuyorum. Bakın Giggs'in son 3 sezondur oynadığı maç sayısı 25(sonradan girdikleri dahil). Aykut Kocaman'ın Alex için planı da buydu. Maç sayısını azaltıp verimi arttırmak. Bunu da kendisine ilettiğini basın yoluyla açıkça bizlere söyledi. Buna rağmen yalnızca 1 maç kenarda oturdu diye teknik direktörüne bir futbolcunun "Beni kıskanıyor" demesi yakışı kalmıyor. Bir taktiğin oturması zaman olur. 1 maçta mükemmel oyun beklemeyin. Son olarak da saygımın zedelenmesi Alex benim için bitmiştir demek değildir, yazının başında da belirttiğim gibi Alex bu takıma gelmiş en iyi yabancıdır, ve de benim gördüğüm en iyi oyuncudur.

    YanıtlaSil
  3. Beni kıskanıyor ifade yakışıksızdı katılıyorum. Fakt lütfen olayı tek maçlık yedek kalma durumuna indirgemeyelim. Bazen bir olayın patlak vermeden önceki sürecini iyi incelemek gereklidir. Bu konuda Alper Öcal'ın Hayatım Futbol dergisindeki yazısını tekrar tekrar okumak gerektiğini düşünüyorum. 4 Ağustos 2010 da Fenerbahçe Young Boys'a elenirken Alex Kadıköy'deki ikinci maçın ikinci yarısında skor 0-1 iken oyundan alındı. Biliyoruz takım kötü bir oyunla elendi. Maçın ardından Aykut hoca Alex'le ilgili sorulan soruya : " Son 5 sezonda 1 şampiyonluğumuz var. Başka yorum yapmama gerek var mı" diyebilmiştir. Bu sadece Alex vakasının küçük bir özetidir bence. Bir takımın hocası, takımındaki kilit bir oyuncusu hakkında eleştiride bulunurken öfkesine yenik düşüp haksız bir suçlamada bulunuyorsa oturup düşünmek gerekir. Andre Santos gitmeden önce verdiği bir röportajda o açıklamanın Alex'i nasıl incittiğini söylemiştir. Aykut Kocaman'ın yönetimindeki takımın tüm teknik ve taktik başarısızlıklarını hoşgörebilirim, yine ona şans tanırım. Fakat insan yönetmede, oyuncularıyla ilişki kurmada temel eksiklikleri bulunan bir hoca bu seviyedeki bir takımda uzun vadeli başarılı olamaz. Umarım yanılırım.

    YanıtlaSil
  4. Young Boys maçı ile ilgili haklısınız. Aykut Kocaman gereksiz bir açıklamada bulunmuştu. Ancak hem Alex gereken cevabı sahada vermiş hem de Aykut Kocaman hatasını anlamıştır. O yaklaşık 5 maçlık kesik döneminden sonra hemen her maç oynamıştır Alex ve istatistiklere bakarsanız en çok süreyi de Aykut Kocaman döneminde almıştır. Yalnız bu biraz kadro yapısıyla da ilgili bugün elimizde üst düzey kanat oyuncuları var ve hem 2 hücumcu kanat oyuncusu hem de Alex'in sahada olması için arkada iki dinamonun olması lazım o da şu an Fenerbahçede mevcut değil. Zaten buzlar erimiş gibi, herkesin bir hatası var bu konuda. Alex'in oynayacağı maçlar olur oynamayacakları olur ama bu takımın en önemli parçasıdır hala.

    YanıtlaSil