26 Ağustos 2012 Pazar

Galatasaray Bayan Voleybolu Üzerine

Uzun zamandır bu yazıyı yazmak istiyordum aslında.Transferin bittiğini düşünüyorum Galatasaray Kadın Voleybol Takımı adına.Öncelikle şunu belirtmek isterim;voleybolu olabildiğince takip etmeye çalışıyorum ama öyle işin taktik kısmından  ve oyuncu profilinden kim nasıldır,daha önce Avrupa'da nerede oynadı felan onlardan pek anladığım söylenemez.Tuğra ile birlikte diğer blogdayken bu yeni yönetim seçildiği zaman son paragrafta iki şey istemiştim.İlk olarak amatör branşlara gereken önemin verilmesi eskideki başarılara olan özlemin bitmesi,ikinci olarakta Gs Tv'nin şifresiz yayına geçmesi.Hemen sözü açılmışken Gs Tv'nin yeni yayın dönemine de değinelim.Sonunda adam gibi progamlara ve kaliteli yayıncılığa  adım atıldı.Her şey belli bir program dahilinde düzenli bir şekilde işlemeye başladı.Baştan savma sırf program olsun da nasıl olsun mantığı ortadan kalktı.İnşallah daha da artarak böyle devam eder.

Asıl meselemize gelecek olursak;yeni yönetim geldiğinde basketbol olarak(erkek takımı için) belli bir atılım yapılmıştı,yapılmaya devam ediliyordu.Onlar orada düzeni bozdular çok sayıda kalp kırarak ama neyse oraya girmeyelim şimdi hiç.Bayan takımı da aynı şekilde her sene şampiyonluğa oynuyor ama kaybediyor.Burada bazı talihsizlikler,çarpıcı hatalarını olduğuda gözden kaçmamalı tabi.Asıl yapılacak atılım voleybolda olmalıydı.Bu sene bu atılımı fazlasıyla gördük.Hatta o hafta sonunda Öss sınavım olmasına rağmen beni maça götürecek kadar.Bu sene şanssız bir kura yüzünden Avrupa'nın ikinci kupası kaçtı,çünkü altın set denen uygulama ev sahibilik avantajını oldukça fazla önemli kılıyor.Tomis Cosntanta maçında deplasmanda resmen ezilmiştik,ama burada hem iyi oyunumuz hem de altın sette seyirci desteğiyle turu atlamıştık.Yukarıda taktik-teknik işimden çok anlamam dedim ama Lo Bianco gibi bir oyuncuyu tanımayacak kadar değil.Bir kere Leo'nun takımda oluşu ve takımımızın kaptanı olmasından dolayı büyük bir mutluluk duyuyorum ve ilk kez İtalya'nın dışına çıkıp Galatasaray seçmesi ve opsiyonlu sözleşmesinde opsiyonu iptal edip 2 yıllık yeni sözleşme imzalaması ayrı bir duygu,ayrı bir haz.Gioli onu da tanımamak mümkün değil.Nasıl Elmander takımın sevgilisi ise hırsı,mücadelesi ise Gioli'de o hesap.Taraftarın onu çok seveceği kesin.Neriman ve Uçan Kübalı Calderon'u söylemiyorum onlar bu takımı daha ileri seviyeyi taşıyacak kişiler Leo'nun o müthiş pasları ile :).Ayrıca gelecek vaad eden Selime İlyasoğlu,Özge Nur Yurtdagülen,Derya Çayırgan,Gamze Alikaya(geçen sene Leo'nun sakatlandığında kendini onun yanında ne kadar geliştirdiğini bir nebze olsun gösterdi).İnşallah bu takım Barbolini'nin elinde takım olma olgusunu iyi bir şekilde kavrayarak,iyi maçlar çıkartarak Avrupa'da turlar atlayıp,ligde iyi bir konuma gelecek ve Galatasaray'ın SPOR kulübü olduğunu herkese bir kere daha kanıtlayacaklar.

Bu arada Mehmet Cibara ve Orkun Darnel'i es geçmemek lazım.Onlar gerçekten voleybol şubesini ayağa kaldırmak için çok çaba sarf ediyorlar.Onlar emekleri karşılıksız kalmayacak ve taraftarla birlikte bu takım çok önemli yerlere gelecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder